پایان تب خودرو؛ سقوط آزاد قرعهکشی ایرانخودرو
به گزارش اقتصاد کده، در دیماه ۱۴۰۱، حدود ۱۰ میلیون نفر برای شرکت در قرعهکشی ایرانخودرو ثبتنام کردند. اما در تیرماه ۱۴۰۴، این رقم به حدود ۵۲۰ هزار نفر کاهش یافت. این افت چشمگیر نشاندهنده تغییر رفتار سرمایهگذاران و کاهش جذابیت بازار خودرو است.
– در آبان ۱۴۰۱، حدود ۶.۵ میلیون نفر در قرعهکشی شرکت کردند
– در آخرین مرحله پیشفروش، فقط ۵۲۰ هزار نفر ثبتنام کردند
– کاهش ۹۵ درصدی در کمتر از سه سال
سودی که دیگر وسوسهبرانگیز نیست
در سالهای گذشته، اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد خودروها گاهی به بیش از ۱۰۰ درصد میرسید. اما حالا این سود به حداقل رسیده است:
– پژو ۲۰۷ دندهای مدل ۱۴۰۴
سود تقریبی: ۳۷ میلیون تومان
درصد سود: حدود ۵ درصد
– پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقفشیشهای
بیشترین سود در میان محصولات
درصد سود: حدود ۱۴ درصد
– نیمی از متقاضیان اخیر برای خرید پژو ۲۰۷ اتومات ثبتنام کردند
– سود پایین باعث کاهش انگیزه سرمایهگذاری شده است
رکود در بازار؛ خریدار کجاست؟
کاهش تقاضا در بازار آزاد خودرو نیز مزید بر علت شده است. نمایشگاهداران از افت محسوس مراجعهکنندگان خبر میدهند و مراکز تعویض پلاک نیز با کاهش حجم فعالیت مواجهاند.
– قیمت خودروهای کارخانهای افزایش یافته
– برخی مدلها مانند دنا و تارا به بالای یک میلیارد تومان رسیدهاند
– پژو ۲۰۷ اتومات نیز در آستانه ورود به دسته میلیاردیهاست.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0