از قدرتمندترین پورشه ۹۱۱ تاریخ رونمایی شد + مشخصات فنی

قوی‌ترین پورشه ۹۱۱ جاده‌ای دنیا با قدرتی سرسام‌آور، طراحی بهبودیافته و قیمت بالا رونمایی شد.

به گزارش اقتصاد کده، پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶ که در نمایشگاه خودرو مونیخ رونمایی شد، با ۷۰۱ اسب‌بخار قدرت، شتاب صفر تا ۱۰۰ در ۲٫۴ ثانیه و زمانی که ۱۴ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی خود در پیست نوربورگ‌رینگ ثبت کرده، یک هیولای تمام‌عیار است.

مدل جدید ۹۹۲٫۲ توربو S از همان سیستم هیبریدی T-Hybrid استفاده می‌کند که در کررا GTS به کار رفته است. باتری ۱۹ کیلووات‌ساعتی ۴۰۰ ولتی لیتیوم-یون در صندوق عقب قرار دارد و موتور برقی بین موتور و گیربکس ۸ سرعته‌ی PDK قرار دارد. در حالی که GTS از یک توربوشارژر برقی استفاده می‌کند، توربو S جدید دو توربوشارژر برقی دارد.

توربوشارژرهای برقی روی شفت خود موتور کوچکی دارند که می‌تواند آن‌ها را تقریباً به‌صورت لحظه‌ای به چرخش درآورد. این موتورها نیاز به قطعه‌ای به نام وست‌گیت را از بین می‌برند، چون می‌توانند با ترمزکردن توربو، انرژی هدررفته را بازیابی کنند و به باتری بازگردانند یا مستقیماً به موتور خودرو منتقل کنند.

«ترمزکردن توربو» به فرآیندی اشاره دارد که در آن، چرخش سریع توربوشارژر به جای اینکه انرژی خود را هدر دهد، از طریق یک موتور برقی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود.

مجموع خروجی سیستم ۷۰۱ اسب‌بخار است که از ۶۷۵۰ تا ۷۰۰۰ دوربردقیقه به اوج خود می‌رسد و ۷۹۹ نیوتن‌متر گشتاور را بین ۲۳۰۰ تا ۶۰۰۰ دوربردقیقه تولید می‌کند؛ ۶۱ اسب‌بخار بیشتر از توربو S قبلی با وجود ثابت‌ماندن گشتاور.

قدرتمندترین ۹۱۱ جاده‌ای تاریخ با ۷۰۱ اسب‌بخار قدرت

توربو S جدید به قدرتمندترین ۹۱۱ جاده‌ای تاریخ است؛ حتی قدرتمندتر از مدل قدیمی GT2 RS که ۶۹۱ اسب‌بخار قدرت داشت.

مانند همیشه، ۹۱۱ توربو S با سیستم چهارچرخ‌محرک به صورت استاندارد عرضه می‌شود. مدل جدید به جدیدترین نسخه از سیستم کنترل شاسی پویای پورشه (PDCC) مجهز است که از سیستم ۴۰۰ ولتی برای پاسخگویی سریع‌تر استفاده می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های استاندارد می‌توان به ترمزهای کربن‌سرامیک با دیسک‌های ۱۶٫۵ اینچی در جلو و ۱۶٫۱ اینچی در عقب و ماده‌ی جدیدی برای لنت ترمز اشاره کرد. اگزوز اسپرت جدید با صداخفه‌کن و سر اگزوزهای تیتانیومی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

۹۱۱ جدید با تایرهای عقب عریض‌تر (۳۲۵/30R21) عرضه می‌شود که احتمالاً برای مقابله با قدرت بیشتر و وزن اضافی سیستم هیبریدی است. طراحی ظاهری خودرو با کمی تغییرات آیرودینامیکی همراه شده که ضریب درگ را ۱۰ درصد کاهش می‌دهد.

از نظر بصری، توربو S جدید با عناصر داخلی و خارجی به رنگ توربونیت، سایه‌ی خاکستری-قهوه‌ای جدید که پورشه برای مدل‌های توربو خود ایجاد کرده، متمایز می‌شود.

همه‌ی این بهبودها بهای سنگینی دارند. وزن خودرو ۱۷۳۶ کیلوگرم است که ۸۱ کیلوگرم بیشتر از مدل قبلی است. قیمت مدل کوپه از ۲۷۲٬۶۵۰ دلار و مدل کبریولت از ۲۸۶٬۶۵۰ دلار شروع می‌شود که بیش از ۳۰٬۰۰۰ دلار از مدل قبلی بیشتر هستند.

منبع: زومیت